Center for

Alexanderteknik

Center for Alexanderteknik

Din krop - Din ressource

Vi er et lille team af erfarne lærere i alexanderteknik. Alexanderteknik giver redskaber til at gøre dig klogere på dig selv, især i forhold til dit bevægelses- og reaktionsmønster. 

Vi lærer dig hvordan, og du kan bruge principperne resten af livet. Du lærer for eksempel at udnytte nogle mekanismer i kroppens muskel- skelet- og nervesystem, som den allerede rummer. Det giver en lang stribe fordele

For eksempel kan du   

– lære at bevæge dig med større lethed uden at miste jordforbindelsen  

– mindske eller fjerne kroniske smerter og træthed i muskler og led

blive mere effektiv og samtidigt bruge færre kræfter

– forebygge stress

– blive en bedre leder såvel som medarbejder

– blive en bedre og mere langtidsholdbar performer

– få has på stemmeproblemer, som skyldes dit bevægelsesmønster

Mindfulness -
for krop og sind

Alexanderteknik har elementer af mindfullness i sig, bl.a. fordi nærvær er udgangspunkt for undervisningen. Vi undersøger samspillet mellem bevidsthed og krop samt hvordan kroppens mekanik fungerer. Klassisk alexanderteknik er soloundervisning.

 Det betyder, at du får får 100% opmærksomhed og din proces bliver tilpasset lige præcis til dig og dine behov.

Ikke quick fix -
men sustainable solutions!

Vi interesserer os for løsninger, der fungerer på den lange bane. Det betyder, at det, du lærer om din krop og dig selv, hjælper dig med ikke at belaste eller skade kroppen. 

Ud fra mere end 100 års internationale erfaringer og +70 års forskning står det klart, at principperne er med til at justere fysiske og mentale tilstande og reaktionsmønstre, så man opnår mere velvære og bliver sværere at vælte omkuld, bogstaveligt såvel som i overført betydning.

Alexanderteknik -
på arbejde og i fritiden

Du kan med fordel benytte dig af alexanderteknikkens principper i dit arbejdsliv, hvad enten du er leder eller medarbejder. Og i forhold til fritid er det for eksempel en kendt sag, at alexanderteknik er med til at fremme præstationer i enhver form for sportsudøvelse. 

Vi fokuserer nemlig på processen og ikke på resultatet! Lyder det sært? – Så ring eller skriv, hvis du har spørgsmål!

IMG_8705sizedcroppedcoloured
Signe Gad

medlem af Dansk Forening for Lærere i Alexanderteknik, DFLAT

– Alle typer problemer i bevægeapparatet

– Også for  børn og unge

– Stemme, tale og speak

– Ledere og medarbejdere

– Performere og sportsudøvere

– Personlig udvikling

– Foredrag

– Workshops

Potræt
CArsten Møller

medlem af Dansk Forening for Lærere i Alexanderteknik, DFLAT

– Alle typer problemer i bevægeapparatet

– Stress tilstande

– PCS/hjernerystelser

– Kombineret med Biodynamisk Kraniosakralterapi

– Foredrag

– Workshops

– Uddannelsen til Alexanderlærer

Hvordan griber du det an?

I første omgang anbefaler vi, at du booker et par lektioner, så du finder ud af, om alexanderteknik er noget for dig. Hvis ja – regn så med, at du skal have en serie lektioner med nogenlunde stabilt fremmøde, (fx 1 gang om ugen) så du kan lære at reagere og bevæge dig en anelse anderledes, end du plejer.

6 lektioner er en rigtig god start, men sjældent nok til at det virkelig rykker. Forskningsresultater, som har et klart positivt resultat fx vedrørende lænderygsmerter er baseret på, at deltagerne har fået 2 lektioner om ugen i 3 måneder, i alt 24 lektioner. ( 1 år efter endt undervisning var antallet af smertedage for deltagerne dalet fra 21 dage om måneden til 3). Om du har brug for færre eller flere lektioner – det er dig selv, der bestemmer det.